• سه شنبه ٢٧ تير ١٤٠٢-٠٩:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١١٨
چمران: 1-162

محرم سرآغاز حرکت آزادیخواهی است/ اصلاح شیوه انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه محرم سرآغاز حرکت آزادیخواهی است، گفت: انقلاب اسلامی ما یکی از نتایج عاشورای حسینی است؛ اگرعاشورای حسینی نبود و یزیدیان و خلفا آن زمان ادامه کار می دادند، امروز معلوم نبود اسلام چگونه به ما می رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به آغاز سال جدید قمری و شروع ماه محرم الحرام، ماه شهادت حسینی ضمن تسلیت این ایام به همه دلدادگان وعاشقان حضرت اباعبدالله الحسین گفت: در این ماه، یکی از بزرگترین و بی نظیر ترین حوادث تاریخ اسلام رخ داد و آغاز ماه محرم، آغاز یک حرکت ارزشمند و یک جوشش عظیم در آزادیخواهی است.
وی با بیان گزیده معروف امام خمینی (ره) گه گفته بودند، محرم و صفر را زنده نگه دارید تا اسلام زنده بماند، افزود: انقلاب اسلامی ما یکی از نتایج عاشورای حسینی است؛ اگرعاشورای حسینی نبود و یزیدیان و خلفا آن زمان ادامه کار می دادند، امروز معلوم نبود اسلام چگونه به ما می رسید که امیدواریم در این ایام بتوانیم به بهترین وجه از حرکت و فلسفه شهادت ابا عبدالله الحسین درس بگیریم و بتوانیم با تمام وجود در زنده نگه داشتن آن بالنده باشیم. 
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه علی رغم همه عنادها و دشمنی ها با اسلام به جرات می توان گفت حادثه کربلا توانست اسلام را زنده نگه دارد، خاطر نشان کرد: علت این دشمنی ها این است که اسلام و تشیع درهمه احوال پیشرو است و نقاب از چهره دشمنان بر می دارد، به همین خاطر ما می بینیم در تاریخ معاصر افرادی خود فروخته و نوکرانی که از سوی رژیم جعلی صهیونیست اجیر شده اند برای جلوگیری از حرکت اسلام به مقدسات ما اهانت می کنند و قرآن آتش می زنند.
چمران اضافه کرد: امید آن را داریم که بتوانیم فلسفه شهادت و ماهیت حرکت عاشورا را همانگونه که رزمندگان ما در طول دفاع مقدس حس کردند و به آن عمل کرده و در مسیر آن گام برداشتند بتوانیم ما هم درک کرده و این حس و ایده شهادت طلبی را از حسین(علیه السلام) بیاموزیم و راه ایشان را ادامه دهیم.
وی در ادامه با یادآوری رویدادهای تاریخ معاصر کشور، به قیام خونین ۳۰ تیر ۱۳۳۱ که در پی استعفای محمد مصدق سرعلمدار مبارزه ملی شدن صنعت نفت از نخست‌ وزیری توسط رژیم پهلوی صورت گرفت و بسیاری از مردم به گلوله بسته شدند و به شهادت رسیدند، اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای تاریخی کشورماست که خود من شاهد آن روزها بودم و دیدم که چگونه مردم به خاک و خون کشیده شدند اما متاسفانه هم روز آن و هم شهدای آن در یک غربت و ناشناختگی باقی مانده اند.
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: قبورمطهر شهدای 30 تیر در ابن بابویه شهر ری دفن شدند اما متاسفانه در دوره چهارم شورای شهر که به دیدار مزار این شهدا رفتم، دیدم که قبور آنان مخروب شده به شهردار وقت توصیه کردم تا مزار این شهدا احیا شود.
چمران ضمن اشاره به قهرمانی جوانان کشوردر دو رشته والیبال و کشتی و با تبریک کسب این مقام مهم در آوردگاه های جهانی به همه قهرمانان و ورزشکاران و ملت عزیز ایران خاطر نشان کرد: این موفقیت ها طلیعه ای است برای رسیدن به اهداف بالاتر و امیدواریم که همه قدر این جوانان و ورزشکاران دلسوز و بی حاشیه را بدانند و برای تربیت آنان تلاش کنند.
 
اصلاح شیوه انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای 
مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نطق پیش از دستور یکی از اعضا قرائت خواهد شد، اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ مصوبه ای برای هماهنگی با تمام دستگاه های اجرایی داشتیم و هر موقع ضرورت داشت، جلساتی تشکیل می شد اما به تعویق افتاد و امروز می بینیم که با مشکل آب روبه رو هستیم و به درختان به همین دلیل آب داده نمی شود و ناچاریم با شرکت آب و فاضلاب جلسه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در گذشته سه کمیسیون داشتیم و امروز ۶ کمیسیون داریم، یادآور شد: کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری را نیز باید در این مصوبه دخالت دهیم و چون مسئله فوری بود و زمان کم داریم، دو فوریت پیشنهاد دادند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه گزارش حساب درآمدها و هزینه های سه ماه ابتدایی امسال، تصریح کرد: در مورد کیوسک های شهر در عرضه گل و مطبوعات که چند سال است اجاره آنها تغییر نکرده و باید قرارداد ببنندند، بررسی می شود. یک جا هم نباید ایجاد و جابجا شوند و این خلاف قانون است.
وی به بررسی گزارش حسابرسی سازمان پسماند و نامگذاری معابر در جلسه امروز پرداخت و تصریح کرد: قرار بر این شد که معاونین شهردار در جلسه حضور داشته باشند چون در مواقعی سوال می شود و کسی نیست پاسخ دهد، ممکن است پرسش ها در اذهان عمومی باقی بماند و پیشنهاد داده شد معاونین باشند اما فکر نمی کنم نیاز باشد همیشه حضور داشته باشند چراکه مشخص نیست پرسش و تذکر اعضا با چه موضوعی باشد.
چمران تأکید کرد: پاسخ ها برای اداره مصوبات تنظیم شده که اگر ظرف ۱۵ روز ارسال نشود بلافاصله پاسخ دهند و پیگیری ها برای دریافت پاسخ انجام خواهد شد؛ البته پاسخ ها نباید همان روز باشد و مواردی که نیاز به پاسخ سریع داشته باشد، جدا می شوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای انتخاب رئیس ستاد مشارکت های محله ای چون که باید از کمیسیون فرهنگی باشد قرار بر این شد که اصلاحاتی انجام شود و شاید در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: